Sunday 7 September 2014

Arnab Comel : Si Tompok Melahirkan Anak

Setelah bunting selama sebulan hasil ushasama antara Si Cokelat (jantan) dan Si Tompok (betina), Si Tompok telah berjaya melahirkan 7 ekor anak yang comel. Semua anak anaknya mempunyai belang sama macam ibu dan ayah dia.. 

Actually malam tu, lepas ambil Uzma balik tuisyen, Walin sibuk sangat nak tengok rabbit kat sangkarnya. Mulanya saya berkeras untuk tidak membawa Uzma dan Walin melihat arnab tersebut, tetapi dek mengena

ngkan perangai Walin yang merentan bila tak dapat tengok arnab kesayangan dia, saya pun bawak la mereka berdua melihat arnab mereka.

Memang terkejut sungguh sebab 6 daripada 7 anak yang baru dilahirkan, badannya terjerlus antara besi dawai lantai sangkar. Yang tinggal adalah kepalanya yang gak besar dan keras membolehkan anak anak si Tompok tersangkut. 

Kami sekeluarga bukan main kelam kabut apabila melihatkan keadaan tersebut. Dengan sepantas kilat, saya mengangkat sangkar tersebut dan membawanya ke tempat yang lebih terang, lalu merenggangkan jaring dawai tersebut supaya membolehkan saya mengangkat anak anak Si Tompok. 

Allhamdulillah semuanya saya berjaya selamatkan. 

Umza dan Walin bukan main kecoh lagi bila tengok anak anak Si Tompok yang masih merah dan berdarah ..

So kami ambil keputusan untuk membawa balik Si Tompok dan anak anaknya ke rumah dan monitor perkembangan si ibu dan anak dari semasa ke semasa..


No comments:

Post a Comment